Bez temnoty by nebylo světlo. Americká skupina Evanescence v čele s charismatickou Amy Lee přijede do pražského Fora Karlín představit své páté studiové album The Bitter Truth. To ovlivnily globální krize i osobní ztráty v rodinách členů kapely. „Někdy mezi těmi těžkými výzvami se najednou vynořilo téma celé desky, které nás všechny semklo. Prokousat se věcmi napřímo, i když to bolí, je lepší, než se vzdát.“ Evanescence přijedou do Prahy po čtyřech letech a vyprodané tour s orchestrem, tentokrát se vrací ke svým rockovým kořenům. Sama Amy Lee dvacetiletou dráhu kapely a nové album připodobňuje k uzavírání kruhu.
Jejich dvěma cenami Grammy oceněné debutové album Fallen (2003) je pátým nejprodávanějším albem 21. století. Evanescence v té době stáli na vrcholu vlny nu-metalu, která vrátila tvrdou kytarovou hudbu do popředí zájmu. Z rádií po celém světě v té době hrály jejich písně jako My Immortal nebo Going Under. Jejich průlomový hit Bring Me to Life se nesmazatelně otiskl do popkultury nulté dekády. „Když dělám běžné věci, třeba nakupuji v potravinách, tak mi tyhle úspěchy připadají úplně šílené, pro mě je nejdůležitější, že naše hudba stále inspiruje fanoušky k tomu, aby tvořili své vlastní umění, ať už jsou to knihy, anime nebo hudba. Vím, jak moc je to důležité, protože mě samotnou formují další umělci. Jsem nesmírně vděčná za naši věrnou a inspirativní fanouškovskou základnou, The Bitter Truth je tak trochu dárek pro ni,“ prozradila Lee.
„Chci, aby se fanoušci po poslechu alba cítili motivováni a posilněni. Mně osobně dodávají sílu do života příběhy přeživších, těch, kteří si prošli těžkým obdobím, ale zůstali sami sebou. Život může bolet, stále stojí za to žít,“ komentuje Lee vznik nové desky. Na The Bitter Truth se ona sama vyrovnává se smrtí svého bratra, ale popisuje také novou zkušenost z odloučení v rámci domácí izolace během pandemie i její nerovný ekonomický dopad na americkou společnost. Stejně tak reflektuje etnické nerovnosti a nepokoje z loňského roku.
Název desky The Bitter Truth je připomínkou toho, že je zapotřebí čelit realitě, i když se to někdy zdá téměř nemožné, obzvláště po zkušenosti s pandemií. Ta zasáhla i přímo do nahrávání desky, kytaristka Jen Majura zůstala uvězněná v Německu, zatímco ostatní členové byli připravení ve studiu společně pracovat na nové nahrávce. Než se chod světa zastavil, stihli Evanescence nahrát společně pouze čtyři písně, přesto jim společné setkání dalo dostatek síly k tomu, aby nahrávku dokončili alespoň odděleně. „Svět se sám nespraví, chtěli jsme být důkazem toho, že se život ještě nezastavil,“ shoduje se kapela.