Kanadská formace BadBadNotGood vynikla pro svůj originální přístup k mixování jazzu a hip hopu. K nahrávání si je přizvali Snoop Dogg, Tyler, the Creator nebo Denzel Curry. Na jejich skladbách pak hostovali členové Wu-Tang Clan, Kaytranada i legendární MF Doom. Na nejnovější desce Talk Memory vydané na labelu XL Recordings se trio hudebníků vrací ke svým instrumentálním začátkům, aby zde vzdali hold klasickým hudebním vzorům.
V pražském Divadle Archa se představí už 16. srpna. Vstupenky (820 Kč) budou v předprodeji od 3. března v rámci Fource Friends na webu Fource.cz a od 4. března v prodeji také v sítích GoOut a Ticketmaster.
Nahrávka Talk Memory se vrací do formativního období a roku 2010, kdy se trio muzikantů na torontské univerzitě dalo dohromady. Svou hvězdnou dráhu nastartovali o čtyři roky později debutem III, který více než hudební klasikové ovlivnila hiphopová kultura. Svůj styl pak vypilovali na dalších dvou kritiky oslavovaných nahrávkách Sour Soul a IV.
Svou minulost ale tentokrát nechávají stranou. Mezi hosty se nenachází hvězdy rapové scény, ale například harfistka Brandee Younger nebo brazilský skladatel Arthur Verocai. Saxofonista BadBadNotGood Leland Whitty o této spolupráci pro magazín Full Moon prozradil: „Už v minulosti jsme měli štěstí, že nás Verocai pozval na svou tour. Byl to jeden z největších koncertních zážitků naší kariéry. Když se album začalo formovat, cítili jsme v různých místech chuť přidat smyčce. Právě díky pandemii na nás měl čas a tahle sci-fi varianta vyšla. Přišel s tak božím materiálem, že to některé skladby posunulo o tolik levelů dál, než jsme si vůbec představovali.“
Po letech koncertování se BBNG rozhodli na chvíli zastavit a provést reflexi vlastní práce. Namísto toho, aby rozepsané skladby testovali na podiích, pravidelně zkoušeli s tím, že od počátku přesně věděli, co chtějí vytvořit. Na Talk Memory zůstávají emocionální a poetičtí, svůj psychedelický narativ neopouští ani tentokrát. Celé album vzniklo v analogickém studiu a jeho hlavní devízou je harmonie, s níž se členové formace snažili zkrotit vlastní ega.
Společně tak vzhlíží k utopické myšlence spolupráce, kolem které se na počátku 20. století v New Orleans formovala jazzová scéna. „Vznik hudby dvacátého století stál na konceptu spolupráce a spojování komunit. Na myšlence vytvoření vlastního neverbálního jazyka bylo až něco spirituálního,“ shoduje se formace. Na Talk Memory tak BBNG využívá svého privilegia čerpat z hudební historie, aby společně vytvořili dílo navazující právě na jejich oblíbené klasiky minulého století.